W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Zarząd Morskich Portów Szczecin
i Świnoujście Spółka Akcyjna

ul. Bytomska 7
70-603 Szczecin
 
tel. (+ 48 91) 430 8221, 430 8222
tel. (+ 48 91) 462 34 12
e-mail: info@port.szczecin.pl
strona internetowa: www.port.szczecin.pl

Skrytka ePUAP: /ZMPSISSA/SkrytkaESP

adres ADE do e-Doręczeń: PL-89703-83195-UFGRC-20

NIP: 955-18-89-161
REGON: 811649448

Strategia Rozwoju Portów Morskich w Szczecinie i Świnoujściu do 2027 roku

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. działa w oparciu o „Strategię Rozwoju Portów Morskich w Szczecinie i Świnoujściu do 2027 roku”. Dokument został zatwierdzony w dniu 26 czerwca 2014 roku uchwałą Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.

Misją portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu na okres 2014 – 2027 jest:

Tworzenie dogodnych warunków rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu jako najbardziej uniwersalnego kompleksu portowego na południowym Bałtyku

Wypełnienie misji stanie się możliwe dzięki realizacji dwóch celów głównych rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu, jakimi są:

Zapewnienie szerokiej, odpowiadającej potrzebom rynkowym, oferty usługowej zarówno w ramach dynamicznie zmieniającej się funkcji transportowej, jak i innych portowych funkcji gospodarczych, w szczególności dystrybucyjno – logistycznej i przemysłowej.

Lepsza integracja zespołu portowego Szczecin – Świnoujście w morsko-lądowym korytarzu transportowym Północ – Południe dzięki realizacji inwestycji związanych z zapewnieniem nowoczesnej infrastruktury portowej, oraz niezbędnych dla rozwoju portów inwestycji w infrastrukturę dostępu do portów od strony morza i lądu.

W przypadku pierwszego ze zidentyfikowanych celów głównych, priorytety należy identyfikować z takimi działaniami, jak:

  1. Stworzenie oferty usługowej dla nowych ładunków lub dla ładunków już obsługiwanych, dla których z uwagi na obserwowane tendencje rynkowe dotychczasowy potencjał usługowy jest niewystarczający.
  2. Stworzenie oferty usługowej dla obsługiwanych już ładunków, ale w nowych relacjach przeładunkowych.
  3. Sprostanie oczekiwaniom klientów w zakresie zapewnienia większych możliwości składowania obsługiwanych ładunków.
  4. Poprawa jakości oferowanej obsługi dzięki wdrożeniu m.in. nowych technologii, zapewnieniu nowoczesnej i mało awaryjnej infrastruktury i suprastruktury technicznej, zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań związanych z tzw. infrastrukturą  portów morskich, uproszczeniu formalności administracyjnych.
  5. Stworzenie warunków dla rozwoju funkcji dystrybucyjno – logistycznej w stosunku do ładunków drobnicowych oraz masowych.
  6. Stworzenie warunków dla rozwoju nowoczesnych przemysłów portowych.
  7. Stworzenie warunków dla rozwoju pozostałych funkcji gospodarczych portów morskich.
  8. Promocja oferty usługowej oraz związanej z lokowaniem inwestycji bezpośrednich na terenach portowych.
  9. Integracja podmiotów obrotu portowego w ramach inicjatyw klastrowych.
  10. Podejmowanie działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR).
  11. Osiągnięcie konsensusu między realizacją celów gospodarczych a wymogami związanymi z ochroną środowiska naturalnego.

 

W przypadku drugiego z przywołanych celów głównych związane z nim priorytety będą obejmowały takie działania jak:

  1. Poprawa parametrów dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujście od strony morza.
  2. Poprawa parametrów dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujścia od strony lądu (w relacjach z dalszym zapleczem).
  3. Poprawa infrastruktury drogowej i kolejowej styku portów z ich bezpośrednim otoczeniem.
  4. Dostosowanie wybranych elementów infrastruktury portowej do nowych parametrów dostępu do portów od strony morza i lądu.
  5. Stworzenie warunków dla rozwoju przewozów intermodalnych w relacjach z portami.

Powiadom znajomego